Wednesday, January 30, 2013

Kunci dan Syabas

Alhamdulillah, akhirnya sebuah penantian telah  tiba minggu lepas pada tarikh 21Jan13 kami telah menerima kunci rumah baru. Selesai saja penyerahan kunci rumah, saya bergegas pulang ke rumah lama untuk mengambil ibu kemudian ke rumah baru kami.Saya berniat supaya ibu merupakan orang pertama memasuki rumah tersebut.Syukur hajat tercapai.

Kami memeriksa keadaan rumah dan perlu mengisi borang yang di beri tentang kualiti rumah.Walau borang F sudah di terima tetapi tiada sambungan meter air.Ini menyukarkan kami mengetahui masalah seperti air bocor, tersumbat dan sebagainya.

Sehingga kini meter air yang di bekalkan oleh pihak Syabas masih belum dipasang. Ini amat menyulitkan bagi sesiapa yang ingin membasuh atau membuat kerja-kerja ubahsuai rumah.

Dalam banyak gambar yang telah saya ambil untuk rumah ini ada satu gambar yang saya suka semasa pembinaan rumah baru saya ini.



No comments: