Monday, April 23, 2012

Mencari Pasaran Dan Perkembangan terkini.

Salam semua,
Pertamanya saya memohon maaf kerana sudah begitu lama tidak menjenguk blog sendiri di sebabkan sibuk dengan kerja di jabatan baru dan di pejabat baru, maklumlah berkerja makan gaji. Walaupun begitu sempat juga menjenguk seketika blog kekawan yg seangkatan yang lain. Macam-macam ada, ada blognya semakin cergas dan malangnya banyak blog yang langsung tidak di'update', termasuklah saya.

Saya masih lagi membekalkan bunga kantan untuk kawasan Subang dan Shah Alam. Buat masa ini bekalan untuk bulan April telah melepasi permintaan,  hasil yang di kutip melebihi 1000 kuntum seminggu sedangkan pasaran yg diperolehi lebih kurang cuma 1000. Ini kerana pokok baru yang di tanam 2 tahun dulu telah pun mengeluarkan hasil di samping musimnya telah tiba. Jika ada sesiapa yang membaca blog ini dan ada peluang pasaran baru bolehlah tinggalkan pesanan di bawah.


Perkembangan rumah terkini, hampir 90 peratus rumah kami hampir siap.InsyAllah dalam bulan Julai atau Ogos ia boleh di duduki. Sehubungan dengan itu kami telah menanam (hampir 2 tahun) lebih 40 rumpun pokok kantan baru di atas ban sungai supaya kelihatan bersih dan hijau. Begitu juga kami telah menanam pokok limau nipis lebih 30 pokok bagi tujuan pemagaran tebing sungai bagi mengelak binatang2 seperti memerang dan biawak. 27 pokok kelapa gading dan matag.

Saya sentiasa berdoa agar segala cita-cita sentiasa dipermudahkan oleh Allah swt dan bersyukur atas pemberian rezeki yang tidak putus-putus,amin.........


1 comment:

zilozz79 said...

assalam
sy ada membekalkan bunga kantan sehingga 1000 kuntum seminggu. sekarang mmg tgh naik hasilnya. boleh whatsapp zila 0183879434. saya mencari pembeli bunga kantan secara borong