Wednesday, August 27, 2008

Setahun Dah Berlalu

Masa berlalu pantas, sedar atau tidak pokok bunga kantan semakin membesar rumpunnya. Kadang-kadang seakan tidak percaya dua gambar di tempat yang sama ini setelah setahun berlalu. Begitulah pentingnya masa jika mengabai dan membuang masa tanpa faedah kita akan rugi. Sebaliknya masa yang ada kita berbakti pada tanah, Insyallah hasilnya pasti ada. Penyesalan kadang-kadang timbul kenapa setahun yang lalu tak terfikir menyemai anak pokok kantan ke dalam polybag, jika tidak saya akan dapat lihat pada hari ini.
Ogos 2008



Ogos 2007




3 comments:

tajudin said...

ya. baru-baru ini pun ada kawan tanya, kenapalah 8 tahun lepas aku tak buat ladang tanam petai gajah... petai naik harga...

syabas tuan

Orang Padi said...

Salam TJ, Terima kasih dtg ke site saya. Rasa tak terlambat utk tanam petai gajah, baru2 ini saya ada tanam 27 btg petai gajah yg dikhawinkan. Tengoklah nanti klu hidup lagi dapat rasa,jika tiada itu sedekah kita, Insyallah.

Sam (018-2036 181) said...

salam..

Buat orang padi.. petai gajah nie benih dari siam ker? Berapa rm satu pokok & kat mana boleh beli?.

Saya ingat nak tanam petai satu ekar. terima kasih.

-sam