Tuesday, May 11, 2010

Capaikan Cita-Cita Kami.


Seperti biasa sebelum ke pejabat sempat singgah ke kebun dulu, rasa ada kelainan sedikit kerana tapak perumahan yang berhampiran dengan kebun sudah ada tanda-tanda untuk di majukan. Banyak tanah merah yang di longgokan tempoh hari sudah di ratakan dan kayu-kayu penanda untuk menanam cerucuk-cerucuk sudah berada di tempatnya. Sebenarnya saya sudah menunggu terlalu lama untuk melihat saat-saat seperti ini. Sejak bermulanya projek perumahan dulu perasaan ingin membeli rumah di kawasan ini sudah ada tetapi kerana jarak pada fasa terdahulu jauh dari kebun maka saya terus menanti.

Oleh kerana terlalu lama mengikuti master plan kawasan perumahan ini, saya sudah menentukan lokasi mana yang terbaik. Kerap datang ke kebun sambil meninjau kemajuan perumahan membuat saya di kenali pekerja-pekerja yang tinggal di kongsi yang berkerja di tapak perumahan, baik yang datang dari indon hinggalah bangla. Mengenali dan berbuat baik kepada mereka sebenarnya membawa kebaikan kepada kita, jika dulu banyak tanaman yang hilang tapi kini mereka sama-sama menjadi mata-mata jika ada orang luar datang ke kebun.

Di kesempatan ini saya meminta saudara dan kawan-kawan mendoakan bersama.Ya Allah, permudahkan dan capaikan cita-cita kami untuk membeli rumah berhampiran kebun ini dan semoga daku sentiasa terdiri dari orang-orang yang bersyukur.



2 comments:

Anonymous said...

Amiinn... :)

Abd Ghani said...

Amiin.