Thursday, April 05, 2007

Bermulanya Fasa 1

Setelah mendapatkan peralatan yang sesuai untuk membersih belukar maka kerja-kerja menebas pun di lakukan.Kerja ini di lakukan pada waktu petang sesudah pulang dari kerja.Bukan main semangat lagi untuk menjayakan projek ini,yang pastinya libasan demi libasan hingga tidak menyedari masa dah hampir jam 7:00 petang.Acap kali juga parang terkena batu, malah mata parang banyak yang sumpik hinggakan menjadi tumpul.Besar juga kawasan di fasa 1 dah nampak cerah dan lapang.

Saya bercadang selepas fasa 1 dah habis menebas maka kerja-kerja meracun pula saya nak buat.Nasihat dari orang tua saya perlukan untuk kerja meracun kerana saya tak pasti racun yang sesuai untuk rumput kat sini.Saya cuba meminiminakan penggunaan racun takut tak baik untuk tanah dan tanaman kelak.

No comments: