Friday, April 06, 2007

Meracun

Orang tua saya telah memberi tunjuk ajar apa yang perlu untuk segala proses kerja ini.Saya pergi kekedai pertanian untuk mendapat barang yang diperlukan di samping itu juga saya mendapat sedikit sebanyak panduan, hampir sama dengan yang di terangkan seperti orang tua saya.

Orang tua saya memberikan pam racun manual yang boleh mengisi 20 liter air secara percuma.Lega juga rasanya kerana semua peralatan sudah lengkap.Saya memilih hari yang sesuai untuk membuat kerja ini, saya memilih waktu pagi kerana kurang berangin.Tambahan lagi cuaca sedikit panas mempercepat resapan racun ke rumput.

Saya telah menghabiskan hampir 17 tong untuk menyiapkan Fasa 1.Lenguh dan rasa sengal-sengal badan terutama pada bahagian bahu sebab mengambil sumber air jauh dari Fasa 1.Tapi lihatlah hasilnya sebelum(kiri) dan selepas(kanan).



No comments: