Tuesday, October 23, 2007

Gambar terbaru Fasa1~Fasa9A & Cawangan

Berikut ialah kawasan tanah rezab seluas 2.5 ekar yang telah selesai saya tanam bermula pada akhir tahun 2004 hinggalah Raya ketiga tahun ini.Walaupun memakan masa yang lama tetapi usaha dan kesabaran berbaloi juga.

Fasa 1 Tanaman terawal Pokok Kantan semasa mula meneroka pada akhir tahun 2004 dulu. Fasa 2-Terdiri dari pisang tanduk,berangan dan restali.80 pokok cili padi dan b.kantan.
Fasa 3 Pisang restali, bunga kantan dan serai.Fasa 4-Pisang Raja Tylon,berangan,restali tanduk,lemak manis,bunga kantan,kelapa pandan,durian tembaga dan keladi. Fasa 5-Pisang Abu,restali,pokok pandan dan bunga kantan.Fasa 6-Bunga Kantan.Kawasan berpenyakit pisang dalam proses kuarintin (anak pisang akan dimusnahkan semua peralatan spt parang tidak boleh digunakan di fasa lain.Diganti tanaman keladi.Fasa 7-Satu lagi pit stop terdapat pisang Abu dan restaliFasa 8 Pisang restaliFasa 9-Pisang Restali Fasa 9A Cili padi 200 pokok. Cawangan Di Antara Gapi-80 pokok pisang,2kelapa pandan,10 kelapa gading dan 18 kelapa matag.










No comments: