Monday, October 15, 2007

Pulang Dari Kampong

Tahun ini merupakan cuti hari raya yang paling pendek saya ambil.Apa tidaknya hari kedua saya dah bertolak dari kampong.Masuk hari ketiga (Isnin) saya dah mula projek menanam cili padi di Fasa 9A.Jika mengikut perancangan awal, fasa ini sepatutnya dah sebulan lewat dari tarikh asal.Sebab pertama kerana projek kerepek yang tidak dijangka mendapat sambutan ramai. Keduanya, ketiadaaan hujan yang kerap maklumlah dah masuk monsun peralihan. Alhamdulilah, sejak masuk bulan syawal hujan kerap kali turun.Mengikut kiraan hampir 200 pokok cili padi saya pindahkan dari tapak semaian ke batas.Batas-batas ini telah siap dibuat sebelum bulan puasa lagi.


Oh ya sebelum itu semasa saya berjalan kaki ke kebun, tasik ladam hampir separuh telah di kambus.Dan tanah-tanah dah diratakan.

No comments: