Friday, September 21, 2007

Akhirnya Saya Jatuh Sakit

Semua kegiatan kebun pada minggu ini terhenti, sebabnya saya dan keluarga mengalami sakit secara serentak.Saya tak tahu dari mana punca penyakit.Jika di ikutkan dari makanan yang tercemar; ianya tak mungkin.Saya tidak pernah membeli makanan dari luar samada di restoran atau gerai atau bazaar Ramadan.Lagipun emak yang menyediakan makanan tidak menggalakan kami untuk membeli di luar, dia cerewet jika makanan yang di sediakan tidak bersih.

Kemungkinan kami di jangkiti dari keluarga adik yang datang minggu lepas.Sebelum itu, mereka ini mengalami sympton sama dan telah di masukkan ke wad. Kami tak melawat beliau semasa di hospital takut ia berjangkit.Selepas mereka keluar dari wad mereka terus ke rumah kami. Keesokan hari kami pula mengalami muntah-muntah dan cirit-birit yang berterusan.Kami ke hospital dan kami di tahan.Dah bertahun saya tidak pernah membatalkan puasa hinggalah kelmarin saya mengalah juga.Saya kena memakan ubat untuk menghentikan semuanya.Jika tidak badan kami akan kekeringan.

Bila saya sakit banyak hikmah yang saya dapat.Pertamanya bila sakit saya dapat bezakan nikmat semasa saya sihat selama ini.Keduanya rupanya sakit ialah rahmat juga samada dari segi sains mahupun rohaniah.Ketiga saya dapat bonus maklumlah pihak insuran akan membayar jumlah hari kami tinggal di hospital.

Saya ingin mengucapakan terima kasih yang tidak terhingga kepada Dr. Zalina dan Dr. Indon dan semua kakitangan hospital Subang Jaya Medical Center yang sentiasa memberi perkhidmatan yang cermerlang dari dahulu sehingga sekarang (saya dah 13 tahun mengenali mereka).Saya sanggup menunggu di ER selama 3 jam dan bertegas tidak mahu ke hospital lain walau di sarankan berbuat demikian kerana wad penuh semasa kedatangan tempoh hari.

(6:45am21/9/07SJMC264)

1 comment:

Coklat.my said...

kebetulan pulak penyakit yg serupa terjadi kat anak saudara kenalan saya.
Anak sedara dia muntah2 dan cirit birit lepas balik dari rumah atuknye.Rupe-rupenye satu rumah tu pon kene.
Doktor suspect virus merebak dr tandas yg digunakan.
Mujurlah saya yang pergi melawat anak sedaranye kat hospital tu tak terjangkit sama