Tuesday, September 04, 2007

Tak Terhabis Nak Makan Sendiri....

Inilah hasil timbangan cili padi yang sebenarnya untuk kegunaan sendiri iaitu sebanyak 2.75kg. Rasa-rasanya tak habis saya nak gunakan sendiri untuk sebulan, jadi pagi tadi sebelum ke office saya singgah ke pasar pagi.Abang yang mengambil cili tadi siap offer kalau ada lagi tolong hantar tiap- tiap minggu,tapi harga agak rendah RM7 berbanding kalau kat kampong saya RM10 sekilo.Dalam perjalanan ke tempat kerja sempat berangan2 kalau saya gandakan 10 kali tanaman cili sekarang, banyak juga hasilnya.




=====================================================

Di bawah ini wajah perumahan di Singapura,kalau di ikutkan perumahan dah 3o tahun berpenghuni.Keadaan rumah dan persekitaran amat bersih sehinggakan saya nak cari sampah pun susah.Terdetik hati saya, bilakah rakyat kita sedar tentang kebersihan.....
Tahun lepas saya kena denda sebanyak $50 dollar kerana meletak kenderaan di petak parking warna merah.Saya terpaksa bayar sebelum keluar ke Singapura takut nanti auto card saya stuck kat check point. Jadi, kali ini naik bas dari JB ke Singapura adalah lebih pratikal bukannya apa, parking kat rumah sediri (saudara)pun kena bayar jika berkereta sendiri.Lagi pun sistem pengangkutan di kota Singa ini memang boleh di harap.Kali ini nak rasa bas panjang.....




No comments: