Sunday, September 02, 2007

Kena Curi Lagi......

Agak memeranjatkan bila balik dari kampong banyak bunga kantan yang di curi orang.Inilah kali pertama kejadian kecurian yang melibatkan bunga kantan sejak sejarah penanaman.Selain dari itu 2 tandan pisang tanduk turut hilang.Pada mulanya memang ada perasaan sedih tetapi bila teringat semua rezeki datang dari Allah saya cepat2 beristifar. Jika kita redha kita akan mendapat rezeki lain, mungkin lebih banyak lagi.........

Yang pasti cili padi yang saya tanam telah mengeluarkan banyak buah.Esok saya bercadang memetik cili kemudian jika ada masa saya ingin menanam benih pokok serai yang di bawa dari kampong.Selama ini saya salah cara menanam pokok serai, itulah sebabnya pokoknya segan nak hidup.Orang tua kata tanam sampai akarnya saja, jika terlampau dalam nanti susah nak membiak.Esok saya nak cuba test.....tak sabar rasa menunggu hari esok.

No comments: